söndag 20 mars 2011

Sköna söndag

Ahhh, underbart med en lugn morgon, i kontrast till i går då jag skulle lämna L på ett kalas på söder kl 11.00, därefter gå till frisören med N, därefter hämta L på kalaset, men då visade det sig att han ville följa med sin kompis med mamma till Skånegläntan, så jag och N drog till N:s kompis som han skulle träffa kl 13.30 och därifrån skyndade jag mig för att hinna slänga i mig en hamburgare för att sedan träffa de andra i Skånegläntan för att efter lek, våfflor och klättring dra vidare till ännu en frisör med L för att sedan hämta N hos sin kompis för att därefter av en slump stöta på farfar med fru utanför huset..Bussen till Gullmars nästa. Tåg mot Skarpnäck, vilda sockerspeedade killar. De träffade en fransk liten kille på T-banan som var i L:s ålder som också klev av i Hammarbyhöjden (med sina franska föräldrar, såklart!). De gick samma väg som oss och killarna lekte hela vägen. Det visade sig sedan att de bor i porten bredvid vår och dessutom vägg i vägg (vi brukar höra dem och det betyder att de också hör oss en HEL del kan jag lova).
Klockan var närmare 18 när vi kom in och då var det dax för middag och bad och sedan sovning. Fullt ös hela dagen med andra ord.

Därför är det oerhört skönt att inte ha något inplanerat i dag annat än eventuell lek med C:s barn lite senare, men vi håller oss i H-höjden. Solen skiner, härligt värre. Bort, snö, BORT!! Vi missade månen igår kväll (som var närmare jorden än någonsin på 19 år) då den inte syntes från lägenheten och killarna var supertrötta så att gå ut var inte aktuellt. Såg dock mycket vackra bilder på månen på nyheterna imorse, från olika ställen i världen.





Florida


Washington D.C.


Glastonbury

Slänger in lite bilder från Bydalen senare i dag. Later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar