onsdag 30 mars 2011

Promenad i stället för SL-kaos

I dag tycks ingenting riktigt gå som det var tänkt. Först och främst blev L:s läkartid inställd i dag. Himla trist då detta besök är något vi väntat på läääänge. I morse ringde därefter C och berättade att det var totalkaos i T-banan så om vi hade en tid att passa var det bäst att sno på. Förvisso hade vi nu ingen annan tid att passa än att komma till dagis, men klockan var redan 8.00 när han ringde. Jag kände direkt att jag inte pallade med att stå och trängas med en massa irriterade, stressade människor, speciellt inte som L var på ganska dåligt humör. Så jag satte honom helt sonika i vagnen (som inte använts sedan jag vet inte när)  och promenerade. Han hade inget emot det alls utan satt helt tyst hela vägen och bara myste. Solen sken och även om det var kallt så var det en härlig promenad att starta dagen med. I Skanstull hoppade vi på bussen sista biten. Senare fick jag veta att förseningarna berodde på en "olycka". Vi vet vad det brukar innebära; sannolikt har någon stackare  hoppat framför ett tåg (som körts av någon stackars lokförare som tvingats bevittna det hela och som sedan förmodligen måste bearbeta händelsen i resten av sitt liv...).  
Håller tummarna för att det inte var något allvarligt, även om det inte känns troligt...

Väl på jobbet sedan fick jag meddelande om att ett viktigt möte på eftermiddagen inte skulle bli av. Nåväl. Inte hela världen.

Nu lite mer jobb innan det är dags för lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar