tisdag 8 mars 2011

Hemma vid köksbordet...Ett barn i min säng och det andra kvar i deras sovrum blev resultatet av en stökig halvtimme efter att vårt första "Godnatt" uttalats. Nu hoppas jag på lugn och ro. Två jobbdagar kvar innan jag och C drar till fjälls. Kan ju inte direkt påstå att jag är sugen på ännu mera snö och kyla efter denna mastodontvinter. Å andra sidan tackar jag inte nej till några dagars mys med min kärlek heller. Men så här i efterhand kan man ju fråga sig hur vi tänkte när vi inte bokade in en solresa istället? DET hade min kropp och själ verkligen uppskattat! Men efter att ha inhandlat lite nya skidkläder så känns det lite ljusare...

Förra året inleddes resdagen med att C hade en rejäl magsjuka. Jag som inte kört bil på flera år fick ratta hela de 65 milen upp (ok då, han fick köra ett litet tag på kvällen när vi körde igenom en snöstorm och jag kände att jag verkligen behövde v i l a) . Tur att C var så ynklig och alldeles för trött för att orka få nära-döden-upplevelser av min körning. Men fram kom vi till sist. Låt oss hoppas att det inte inträffar nåt liknande i år (hans barn hade magsjuka förra veckan...) för nu har jag siktat in mig på att lojt bläddra i tidningar, äta godis och lyssna på bra musik i minst två tredjedelar av färden. Hoppas mitt sällskap godkänner detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar