lördag 12 maj 2012

Budgetvin i min smak

Jag kan inte så mycket om viner. Alls. Men jag vet att jag mest gillar pratviner. Lättdruckna och friska. Här är några av de prisvärda alternativ som jag brukar köra med och som går hem i de allra flesta stugor:
Foot of Africa, 169 kr. Klassiskt budgetvin.

Graham Beck; Shiraz Cabernet Sauvignon, 69 kr

Och nu när vår och sommar är på intåg så är det ju rosévin som gäller. Denna provade jag häromkvällen, mycket god.

Domaine De Collavery, 79 kr

Och sist men inte minst, också en klassiker på sommaren. Men se upp, det känns som att man dricker saft nästan (på gott och ont. Dagen efter är det definitivt mest på ont). 

René Barbier Rosado, 189 kr


Skål på er!



2 kommentarer:

  1. Fina tips! Noterat! Jag har idag också börjat blogga...man är väl en early adopter. ;) Det råder totalt tips på shoppingtips eftersom mna favoritplagg är ett par slitna jeans och en Houdini Power Houdi. I stället är det en blogg för trädgårdsnördar. Kolla in http://tradgardsnovisen.blogspot.se/. Jag lovar att bli lite roligare i framtiden. Nu ville jag mest sparka igång mig själv. Ha det så bra! Kram Jennie

    P.s. Du borde få provision från Weekdays för jag går in där nu så fort jag är i city (en gång i halvåret) och ibland handlar jag till och med efter att du skrivit om dem i din blogg. :) d.s.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, då ska jag kolla in din blogg!! Min mamma är ju galet intresserad av trädgård och växter, så jag ska tipsa henne med. Lycka Till!
    (He he, får skriva ut ditt inlägg och ta med till Weekday, tror jag :-) )
    Kram på dig!

    SvaraRadera