onsdag 7 september 2011

Måndagmorgon -fast onsdag

Regn, regn, regn. Huvudvärk som ett brev på posten. Stressade i väg efter att ha jobbat över ett par timmar i går , gick, nej -sprang, till Coop och köpte varmkorv till Loves utflykt i dag. Hem, kramades med barnen, lite kvällsflingor till dem, stress stress i säng. Upp till C och sov där (pappa är ju med killarna), cyklade ner till mig igen vid 6.30. Duscha, dricka kaffe, klä på mig, väcka barn. lägga fram kläder, göra frukost, packa matlåda till mig, packa matsäck till Love, fram med regnkläder och så PUSS -Hejdå! till Noah och pappsen. Noah började inte förrän kl 9.00 så jag tog med Love till skolan och pappsen gick med Noah senare.

Såklart vi kom lite för sent. Blöta och med en massa packning. "Ursäkta att vi är sena", flåsade jag. "Nej men det är ingen fara", sa läraren, "Love börjar ju inte förrän kl 9.00 hela den här veckan ut"...What?? Hur har jag kunnat missa det?

Nåväl, stolt över att i alla fall ha kommit i håg att fixa matsäck till korvgrillningen så nämnde jag att Love även gillar att äta kall korv.."Jamen...Vi ska inte ha någon utflykt i dag", sa läraren. "Det kommer att stå på veckorbrevet när det blir aktuellt"

*Ahhrrgghh!!!* "Ehh...nehe..."

Så fick korv + bröd + festis åka med till jobbet i stället.
Jag hade regnställ, men när jag kom fram till jobbet var jag ändå så blöt att jag fick låna ett linne av snälla Jackie och ta ur alla grejer ur väskan så att den och grejerna fick torka. Av sminkningen som utfördes vid köksbordet i morse syntes inte många spår, annat än att det som skulle sitta på ögonen hade runnit ner på kinderna då förstås...

SÅ ser min dag ut hittills. (Och då har jag inte ens nämnt vissa ärenden jag handlägger som gått mindre bra...)

MEN. Pappa är här och fixar med markservicen, jag kommer hem till dukat bord och redan hämtade, mätta ungar, nydiskat i köket och välfylld kyl. Jag får sova med C trots att det är vår barnvecka och jag kommer ändå hem innan ungarna vaknat på morgonen. Medan pappa klarar biffen med ungarna så kan jag jobba med min övertids-lott, så egentligen ska jag inte klaga ett dugg. Men lite ont i huvdet har jag... (Och dessutom ska jag till tandläkaren senare i dag.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar