onsdag 21 september 2011

Det går upp och det går ner

Gudars vad det går upp och ner. I går och dagarna före det var jag helt sänkt. Huvudvärk, ont i nacken och har varit så in i bomben trött så att jag knappt vetat hur jag ska ta mig igenom dagen. I dag känns det helt annorlunda (fast det tog en dusch och en redig kopp kaffe innan jag märkte av det). Jag är på bra humör, huvudvärken är borta (för tillfället) och jag känner mig peppad. TROTS grådystert väder med duggregn. Yiihaa! (Nej, nu ska jag nog inte överdriva det hela, risken är att det går hål på ballongen då..)

Hur som helst, detta bleknar snabbt i jämförelse med annat: I dagarna ägnar jag mina tankar till min fina vän J och hennes familj som förra veckan fick sin efterlängtade lilla tjej. Allt kunde ha varit frid och fröjd om det inte visat sig att hon har ett hjärtfel som man fortfarande inte riktigt kan bestämma omfattningen av.  Jag ber till högre makter om att det ska vara av lindrig karaktär så att familjen kan pusta ut (så mycket man nu kan pusta ut när det överhuvudtaget föreligger ett hjärtfel -allvarligt eller ej).

Nu har flickan fått turen att komma till den varmaste, bästa familj man kan tänka sig, tack och lov. Allt kommer att bli bra, det är jag helt övertygad om.
Massor av kramar till er, J, J, Pytte och Pytteliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar