torsdag 21 juni 2012

Y-Buss, jag hatar dig!

Minns inte när jag åkte Y-bussen mot Sundsvall senast. Men nu minns jag varför jag inte åkt den på så länge. Det är varmt. Trångt. Vi startade 45 minuter efter utsatt tid. Vilket gjorde att jag, tio minuter efter avgång var tvungen att besöka toaletten på nedre plan. Har bara två ord att säga: fy fan! Det stinker urin. Pissfläckar på golv och toasits. Slut på toapapper, slut på vatten. Vi har alltså åkt i TIO minuter. Vilket betyder att de aldrig kan ha fyllt på eller städat innan vi gick på. Tur man är rutinerad och har våtservetter i väskan. Så jävla äckligt. Och idag som jag satt på jobbet och sa att det ska bli intressant att åka Y-buss idag, hittills har det aldrig avlöpt helt smärtfritt. Och detta har alltså bekräftats innan vi ens lämnat Stockholm. Nej. Aldrig mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar