måndag 4 juni 2012

Köldrekord

Fan vad det suger att det  är så svinigt väder i J U N I!!!

"Under gårdagen slogs ett 84-årigt köldrekord i Stockholm. Temperaturen nådde inte högre än 6 grader, och en så låg maxtemperatur i juni månad har staden inte haft på 84 år, sedan 1928".  (TV4.)

Så, nu har jag gnällt om det. Läste Hungerspelen i helgen. Ville göra det innan jag ser filmen. Jo, den var bra och jag kommer att köpa de andra två böckerna i trilogin, men sådär överjä*la bra kan jag inte påstå att den var. Samma sak med den otroligt hypade "En dag". I mångas ögon en "helt f-a-n-t-a-s-t-is-k bok, magiskt bra! Överskattad säger jag. Eller har jag bara haft skyhöga förväntningar? Eller är jag bara sur för att det är pissväder? Eller för att jag är hungrig och det är för tidigt att äta lunch ännu? Återstår att se. Snart ska det inhandlas sushi. Eller vegetarisk moussaka. Eller vietnamesiska vårrullar. Jobbiga val man står inför ibland...

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar