fredag 8 juni 2012

Försommar på balkongen

Vilken härlig vecka det varit hittills! I onsdags var det ju ledig dag och torsdagen och fredagen har varit inläsningsdagar inför en kurs som jag ska gå till veckan (Beskattning av handelsbolag  och delägare. Kan det bli mer spännande??). I dag har jag tillbringat dagen mestadels i solen på balkongen med näsan i kursmaterialet (kanske, men bara kanske, hade jag hellre hade läst andra delen av Hungergames-trilogin...). Mina smågrisar kom i dag, nu ligger de och snarkar i sina sängar efter en lång eftermiddag ute med grannkidsen. Magarna är fulla med pizza, korv och glass.

I morse hade jag en firma här som kollade köket, angående att en vägg ska sättas upp där. På måndag ska de återkomma med kostnadsförslag (-hejdå skatteåterbäringen!!). Ska bli så mysigt att killarna får egna rum, de här två åren som skiljer mellan dem  märks så väl just nu. Stora N vill och kan ju vara uppe längre på kvällarna, läsa böcker innan han sover osv. Och lillebror har ofta rätt svårt att acceptera att inte han får göra samma sak, trots att han är så trött så att han knappt kan hålla ögonen uppe. Är storebror vaken ska han också få vara det, annars är det ORÄTTVIST (ett ord som väldigt ofta dyker upp i ungarnas vokabulär här hemma nu för tiden.) Sedan är det ju skönt och även nödvändigt för en (soon -to-be-) nioåring att få stänga dörren om sig ibland och vara i fred med sig och sitt. De har ju lite olika tempon de här två och lillebror går storebror på nerverna en del kan man säga. Utan att överdriva.

Nåväl, tror att även jag ska bädda ner mig strax, slö-titta lite på nån dålig serie och somna när helst lusten faller på (brukar inte vara fråga om många minuter när jag väl dragit täcket över näsan).

Tack och godnatt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar