onsdag 3 augusti 2011

Sommardagar

Dagarna kommer och går, snart är det dags för semestervecka nummer fyra. Denna är dock inte så där jättefrivillig eftersom att den är ett måste då barnens fritids har stängt. Hade gärna sparat den till i vinter. Men när jag ändå måste vara ledig så är det ju bara att gilla läget och passa på och njuta. Vem vet, det kan ju bli toppenväder även nästa vecka? Och gulliga lilla pappa kommer eventuellt ner ett par dagar så att jag kan jobba lite.

Snopet värre blev det på Weekday härom dagen, de kläder jag skulle spana in hade intwe kommit ännu, men jag gick därifrån med en jättefin klänning som bara kostade fyrtio kronor på slutrean. Inte illa alls. En klänning och en väldigt fin knallgul clutch i äkta skinn från H&M Trend blev det på H&M i Bruno-gallerian också.

Det korta köpstoppet känns fjärran och jag ser det inte ens som ett misslyckande. Ett års nollgräns får mig att tycka att det känns jobbigt bara vid tanken. Jag tycker ju att det är så med shopping och styling! Kanske ska sadla om från skatteyrket en vacker dag. "45-årig kvinna med bakgrund som skattehandläggare de senaste 20 åren söker jobb som modestylist på tidningen Elle"...He he! Well, why not?

Pride pågår för fullt, men det märks inte så mycket här som tidigare år när det hölls i Tanto. Får se om jag tar killarna och kollar in paraden på lördag, är det fint väder brukar det vara en trevlig sysselsättning.

Nej, åter till arbetshögarna, behövde en liten tankepaus från jobb kände jag.

See ya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar