måndag 15 augusti 2011

Förmildrande omständighet?

Nu har frustrationen inför bedrägeriet bleknat något. Polisanmälan är gjord, men jag hyser ingen stor förhoppning till att jag får återse pengarna någonsin. Å andra sidan, med tanke på hur det ser ut i världen just nu så känns de där pengarna rätt oviktiga.
Men TÄNK om det visar sig att personen som lurade så många (vi var säkert en 15-20 st som blåstes nästan samtidigt, en förlorade mer än sjutusen kronor) faktiskt är en slags Robin Hood? Tänk om personen i fråga har begått detta brott för exempelvis barnen på Afrikas Horn och har  skänkt alla pengar till hjälporganisationer??!  Då skulle jag nog överväga att ta tillbaka min polisanmälan...Det borde ju ses som en förmildrande omständighet kan tyckas.
(Ok, fet chans, I know, men det känns mycket bättre att tänka så!)

Mamma sa käckt om bedrägeriet att "det kallas för läropengar!" och C sa att det kanske var ett tecken...Och jag vet vad han menar med det. Jag ger ingen av dem fel.

För övrigt har jag numera en sprillans ny garderob på 150 x 236 cm som C ägnade många timmar åt att montera upp i går (han är BÄST) och efteråt ägnade jag lika många timmar åt att hänga in kläder, vika jeans, flytta om, hänga in mer, flytta om, hänga in mer...Åh så härligt  med plats! Nu har jag en garderob för kjolar och shorts, en för underkläder, linnen, tajts, strumpbyxor och sockar, en för kavajer, skjortor och tröjor och så den nya med klänningar, tunikor, byxor, jeans, t-shirts, vanliga tröjor, lite skor, skärp, träningskläder m.m. Nu har jag lite överblick om man jämför med förut när allt hängde huller om buller på garderobsdörrarna, vardagsrumsdörren och sovrumsdörren. Men jag när fortfarande en dröm om att en dag få en egen walk in-closet...

Sugen på en ny väska? Här är två supersnygga modeller från Royal Republiq.
Min kollega har den ena, den svarta. Den är en kombinerad väska/plånbok och hon är jättenöjd med sin. Den andra, clutchen, är bara så snygg!

Priserna har jag inte jättekoll på, men jag tror att båda ligger runt tusenlappen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar