tisdag 9 augusti 2011

Dags att intaga horisontellt läge

I dag har jag:

Gått till jobbet med N.

Jobbat samtidigt som jag försökt besvara nyfiken sjuårings frågor.

Gått Tavastgatan och lämnat N hos kompis.

Fyndat fina grejer på Humana (second hand) på Timmermansgatan. Skor, väska och klänning för 279 kr.

Jobbat mer.

Handlat lite mat.

Hämtat N hos kompis.

Ätit middag (lagad av pappsen), diskat.

Frostat av frysen.

Slängt returglas.
Hämtat paket på posten.

Handlat mer med pappsen medan kidsen slurpat slush utanför.

Pantat burkar/flaskor.

Torkat upp vatten framför frysen som runnit på sidan och inte i skålen.

Försökt få två vildingar i säng på kort tid (uppdrag misslyckat. Slutade med att stora killen tog min madrass på golvet som jag sover på när pappa är här. Lillebror tog storebrors säng överst i våningssängen och jag kommer att få ta lillebrors säng...Men de sover, det är huvudsaken).

Flyttat möbel från sovrum till kök och flyttat annan möbel från kök till vardagsrum.

Flyttat med alla tillhörande saker, torkat, fixat och gjort fint. Tänt ljus.

Samtalat med barnens pappa om kommande födelsedagskalas för blivande åttaåring.

Surfat lite...(jorå, det kan man alltid peta in...).

-Får jag gå och lägga mig nu?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar