onsdag 27 juli 2011

Livets ljusa och mörka stunder.

Jag sitter här i köket med ett tänt ljus på bordet för offren och de anhöriga i Norge. I dag har media gått ut med namn och bilder på många av de omkomna och det hela  blir så mycket mer påtagligt. Verkligt.  Mycket har hänt den sista tiden, inte minst de mc-olyckor som inträffat landet runt. Säkert ingen skillnad mot tidigare somrar, men nu blir jag mer varse dessa olyckor och tar till mig dem på ett annat sätt eftersom att min älskling har gått och blivit med hoj. Det är ett bra tag kvar, men jag kommer att dra en lättnadens suck när garageporten stängs för detta året...Förlåt C, du hade säkert önskat att jag hade blivit en riktig cool mc-brud, men nej...men jag älskar dig (och mig) för mycket för att vilja riskera ditt (och mitt) liv. Fast du är jävligt snygg i dina mc-kläder :-)

I övrigt har det varit en perfekt sommarvecka tillsammans med mina två glada och mysiga pojkar, Vi har cyklat och badat och ätit glass och myst. Hängt med grannbarn och deras föräldrar, sovit hos före detta svärmor på Lidingö, druckit vin (nej ok, pojkarna drack läsk) och snick-snackat på hennes balkong i sommarvarm kväll.  I dag cyklade vi till Erikdalsbadet och var där i flera timmar tillsammans med N:s bästa vän och hans lillebror och mamma. I morgon ska N sova hos dem och just nu ligger han i min säng, för uppspelt för att kunna somna i sin egen säng, trånande efter morgondagen. Lillebror ligger däckad i sin säng, slutkörd efter timmar och åter timmar av cyklande och badande. Nöjd, brun och så söt.

Och här sitter jag. Med ett tänt ljus för offren och de anhöriga i Norge. Och har så svårt att ta in det fruktansvärda som har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar