måndag 20 juni 2011

Minisemester

Långhelg i Sundsvall, torsdag till söndag. Härligt lata dagar hos mamma och pappa, med sol åtminstone en dag så lite häng i solstolen med bra bok blev det medan ungarna åkte fyrhjuling i skogen med morfar. På torsdagen när vi anlände med flyget, shoppade jag och mamma loss på Birsta. Världens bästa mamma betalade, så mitt s k köpstopp (som nu inte riktigt längre gäller, eller hur man nu ska se det, eftersom att jag klantade mig där på COS. Jag lämnade ju bara tillbaka det ena plagget…) inte skulle bli ännu mer sabbat.

Barnen åt glass med morfar och besökte olika leksaksaffärer. På eftermiddagen blev det ett dopp för pojkarna vid badplatsen Stekpannan. Fy f*n vad kallt vattnet var, det lilla jag gick i med fötterna. Men de badade glatt och länge. Samma dagen efter, i plurret bara. Nu hade de dessutom med sig en uppblåsbar båt att leka med. Själv joggade jag till (och från också för den delen) badplatsen och ändå var jag inte det minsta sugen på att hoppa i. Vin och god mat i dagarna tre. Två långpromenader runt sjön hann jag med också, plus att jag somnade före 22 två kvällar av tre. Så en riktig friskvårdshelg blev det! (Men lilla L han blev förkyld han och åkte på världens hosta. Kan badandet ha bidragit, månne...?) Och en härlig avrundning på helgen när jag fick återse min C som jag inte träffat på hela veckan.

Nu nalkas midsommar och yes, vädret känner man ju igen! Det är blir ju inte en riktig midsommarafton om det inte regnar och är kallt, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar