onsdag 8 juni 2011

En gång är ingen gång.

Eller...?

Jag fick (nej, tog,  ska det vara) ett återfall i helgen. Jepp. Efter drygt två månader så var jag bara TVUNGEN att besöka nyöppnade COS på Biblioteksgatan. Trots att jag i mitt undermedvetna måste ha förstått var det besöket skulle sluta.
Det kändes galet, pirrigt och crazy när jag halade upp kortet. Var glad hela dagen. Men nu ligger de båda plaggen i en påse i mitt rum på jobbet. De ska returneras. (Trots att jag SÅÅÅ gärna vill behålla det ena plagget. Det är perfekt!). Och sedan ska jag låtsas att detta aldrig har skett. På´t igen bara!

Här är en bild på en tjej vars stil personifierar min (minus hatten, jag har en sådan, men den anvnds tyvärr inte så flitigt, borde kanske börja pimpa mina vardagsoutfiter lite med den?). Så enkelt. SÅ snyggt. En grå t-shirt kan matchas till allt. Allra snyggast är det till nåt i övrigt uppklätt, t.ex. skinnbrallor, sidenkjol eller dyl. Jag har en paljettjacka som är snygg att klä ner med jeans och grå tischa.

(bilden från The Sartorialist)

För övrigt räknar jag ner timmarna, lite senare i dag ska min älskling göra teoriprov för MC-kort. Är helt övertygad om att det kommer att bli max ett fel. Antagligen inga fel alls. Min fina Rainman, du äger!

1 kommentar:

  1. jaha, du borde få provis! idag har jag shoppat på rean både på Topshop (En 60-talsinspirerad klänning med fickor) och på Weekdays (en mörkgrå basic, långärmad tröja för 125 spänn (!?)). Jag hade nog inte tänkt på att gå dit om jag inte läst din blogg. Nu vill jag ha en sån där lång svart kjol, men dels verkar det vara slut överallt och dels undrar jag om det ser lustigt ut till våra 162 cm. Vet du var de finns kvar?

    SvaraRadera