onsdag 22 juni 2011

Efterlängtad dejt

Nej! Vill inte! Sitter på jobbet och känner mig helt groggy, tror jag har feber. Ni vet när det gör sådär ont när man tar på huden, bara att ta på sig en tröja är obehagligt.  "Ja, men gå hem då". Ja, ack så skönt det hade varit att få krypa ner i sängen hemma och ligga där hela dagen, men nu är det så att jag har en dejt i eftermiddag. Och ingenting kan få mig att missa denna dejt, varken halsont eller feber. Jag ska nämligen till min kära frisör i eftermiddag efter flera månaders väntan. Ni som själva klipper/färgar er hos nån som är uppbokad månader framåt kanske förstår vad jag menar. Det är inte bara att flytta fram tiden ett par dagar, utan här snackar vi en ny tid om typ tre veckor (om man inte tar semester för att kunna gå mitt på dagen…).

Jag ska framför allt färga håret, klippa blir det nog väldigt lite av. Ännu blondare? Rödhårig? Tror det får bli blonadare nu och rött i höst, med tanke på solens förmåga att kunna göra röd färg "blaskig.
Hur som helst, vilken färg det än blir, det viktiga är att de "ultrablonda" stråna (som min frisör väljer att kalla dem, de som annars går under benämningen 'grått hår') täcks.

Men efter det ska jag hem och lägga mig. Big Time. Ska försöka nonchalera högarna av ren tvätt som behöver läggas in i garderober och lådor. Kanske få mysa med min älskling.

Nog om det, nu väntar lite inläsning om avräkning av utländsk skatt som jag i ett förvirrat ögonblick tog på mig att jobba med nu under sommaren. Adios!

Fantastiske Bengt

Salongen, Rabi Rabi, ligger på Humlegårdsgatan 31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar