måndag 27 juni 2011

Jaha, då har det vänt då...

Jag vet, oerhört pessimistiskt uttryckt, men jag kan inte låta bli att tänka att vi för en vecka sedan hade vårt ljusaste dygn det här året och att vi nu är på väg mot mörkare tider igen. Fast innan det är dags så har vi en lång och härlig sommar framför oss (så, nu lät det genast lite bättre). Vi drog till Gävle och firade midsommar i helgen. Traditionellt firande med dans runt stången, säckhoppning, dragkamp, gissa-laxens-vikt osv. God mat och trevligt umgänge och framför allt så var det fint väder, vilket jag inte alls trodde veckan innan.




Det blev även ett besök hos fyra-veckors kattungar hos en granne. Gissa om man ville ta med sig alla hem??









Jorå, lite blondare blev det
Nu är det två veckor kvar innan min semester börjar. Känns hel-ok, jag gillar att ha saker framför mig. Dessutom är det trevligt att jobba när det är sol och varmt, alla är glada och inväntar semester, man kan sitta ute i solen och luncha och när man kommer hem kan man sitta på balkongen i flera timmar med ett glas kallt vin och en bra bok.

Välkommen sommar 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar