tisdag 26 april 2011

Härliga ledighet, härliga vår!

Vilken helg det har varit! Ledig fyra dagar och vilka dagar! Sol, värme, utflykter...Påskdagen ägnades åt långlunch på Shanti med god mat (som alltid) och rosévin tillsammans med C och fna vänner. Bland annat bästaste Anna som jag inte träffat på år och dag. Hoppas det inte kommer att dröja alltför länge tills nästa gång.

På lördagen skrev jag ett långt inlägg här på bloggen om både macaroons och shopping, men det försvann innan jag hann spara det när internet explorer hips vips bestämde sig för att stänga ner. Då tappade jag lusten helt och åt en Dajmstrut med päronsmak i stället. I går läste jag Erlend Loes "Blåst" och så gjorde vi en blixtvisit hos A och A efter att ha haft lunchpicknick i närheten av där de bor.

I morse började jag dagen med en springtur. Sedan hämtade jag N efter skolan, vi gick till Ringen och köpte skor och jeans till honom plus mjukglass med saltlakrits-strössel. Så mysigt att träffa honom efter en annars ganska intensiv dag som förutom läkarbesök med L och att sitta i timmar i telefonen på jobbet och svara på frågor om deklarationen, också innehöll ett mycket tråkigt besked från den skola vi hade hoppats att L skulle komma in på. Orkar inte ens tänka på det nu, det strutsas totalt för tillfället.

Har inte handlat något i kläd- eller skoväg på 26 dagar nu. Rekord för P. Och inte saknar jag det heller, ett endaste dugg. I dag när vi var inne på H&M kändes det tvärtom jobbigt och smått ångestframkallande med alla dessa kläder och människor och jäkt och stress. Tur att N inte är kräsen, vi högg bara ett par jeans utan att analysera dem med mer än att vi kunde konstatera att det var snörning i midjan vilket är önskvärt för honom då byxor annars tenderar att hasa ner på den lille kroppen.

Nu sover han i min säng (en lyxförmån som ibland ges när han är här och lillebror hos pappa) och jag ska snart också krypa ner och somna till "USA´s roligaste stand up" på Comedy Central.
Apropå Stand Up, missa för guds skull inte Dane Cooks "Viscious Circle", det är en grym show med en grym stå uppare:

http://video.google.com/videoplay?docid=-1795679078662739716#

Och slutligen, macaroons: Jag har inte ätit dessa mycket ombloggade och fotade små underverk, men eftersom att jag ska till Paris med C i slutet av maj (det var min födelsedagspresent till honom) och jag ändå inte får shoppa, ska jag banne mig frossa i dessa godingar om det visar sig att jag tycker att de är just godingar och inte överreklamerade och tråkiga . Annars duger det bra med vin och ost också!
(Men visst ser de alldeles förträfflgt goda ut??)

1 kommentar:

  1. Såg du att Kenzo gjort väskor som påminner om dessa? http://blogg.jennyragnwaldh.se/#category3.
    Kram

    SvaraRadera