tisdag 5 april 2011

Aj!

I morse vaknade jag ca 4.30 av att gårdagens molande huvudvärk hade eskalerat till en dundrande dito. Jag fick en viss förståelse (även om man inte kan föreställa sig till fullo) för hur det känns för de som har riktig migrän. Det var så att jag nästan ville kräkas. Jag masade mig dock upp och tog en Ipren med ett stort glas vatten och en lång dusch. Kaffe på det och sedan var jag ganska så ok. Har fortfarande ont, men nu beror det säkerligen också på trötthet eftersom att jag gick upp så tidigt. Det får bli en tidig kväll i kväll. Igen.

Över till nåt annat: Födelsedagspresent till C:s 35-årsdag -check! Nu behöver jag inte bekymra mig om det längre och en riktigt bra blev det dessutom, som innefattar att lämna Stockholm för några dagar längre fram i vår.

I kväll ska jag försöka ta mig i kragen och lägga in lite annonser på Tradera och Blocket. Har rensat i garderoben som ändå är så proppad att jag glömmer bort en massa plagg som ligger långt ner i lådorna. Jag skulle egentligen inte behöva shoppa nånting överhuvudtaget på en lååång tid. Vi snackar år.

Här är en artikel skriven av en tjej som gjorde just så -tog ett shoppingbreak på ett år. I sin bok Modemanifestet skriver hon om det året och om hur man i stället shoppar i sin egen garderob.
En måste-bok för mig känner jag. Och jag är helt övertygad om jag inte är ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar