måndag 11 april 2011

Även jag...

...ska ge mig på detta med shoppingstopp. Har aldrig gjort det förut, "på riktigt". Nu gäller det. 1 april till 1 oktober. Ett halvår till att börja med (annars känns det lite för oöverskådligt). C säger att om jag klarar det ett helt år så bjuder han mig på en skön utlandsresa nästa år. Jag är taggad och på! Inte en strumpa. Vissa saker är gråzoner har vi kommit fram till, exempelvis ny mascara är ok om den gamla tagit slut. Men inga nya parfymer, inga klädesplagg eller skor, inga väskor, underkläder eller smycken.
Jag ska använda mig av mina fullproppade garderober (plus några lådor i förrådet). Skulle inte förvåna mig om jag skulle kunna klä mig i olika outfits varje dag i ett helt år utan att behöva köpa ett enda nytt plagg. Lite skrämmande egentligen...Detoxa kroppen från shopping, det är min nya grej och det känns bra! Har inte köpt något på tio dagar och det har aldrig hänt förut tror jag...

Helgen har nu passerat och nu är det jobb som gäller. I eftermiddag ska jag träffa A, en av mina vänner sedan långt tillbaka, det var längesedan! Ska bli mysigt. Jag träffar mina fina tjejer alltför sällan känner jag. Bot och Bättring!


2 kommentarer:

  1. Spännande! Heja! Lycka till! Ja, vem har inte en massa i graderoben... Skulle nog inte heller behöva shoppa en massa nytt... Men det är svårt att motstå frestelsen... (Alla vårnyheter, sommarrean t ex :)) Har du köpt boken? Man kan ju alltid byta gerjer/ låna av varandra... Gäller det shopping överhuvudtaget? För man kan ju iaf få shoppa basgrejer... Det här kommer du fixa! Kramis

    SvaraRadera
  2. Tack gulliga Fia! Nej, jag har inte köpt boken ännu, men ska. Mitt köpstopp gäller shopping överhuvudtaget inom kläder/skor/väskor/make up o dyl. Sedan finns det ju gråzoner, t.ex. om min mascara tar slut så kommer jag att köpa en ny. Men ingen shopping av ögonskugga bara för att "färgen var så fin", osv. Ja, jag ska banne mig klara det! Kram på dig.

    SvaraRadera