fredag 27 april 2012

Rapport från soffan.


Ahhh...Fredag. Det har varit en lång vecka. Trots att jag bara jobbat tre dagar av fem. Men de tre dagarna har varit desto mer intensiva.  Smågrisarna ligger i sina sängar. Den ena sover, den andra ligger i sängen med sin iPhone och spelar. 

Jag öppnade nyss en flaska vin, den enda jag hade visade det sig, för att ta det där fredagsglaset i soffan innan man ramlar i säng vid 22-tiden. Men det visade sig dessvärre att vinet var dåligt. Eller så var det bara ett vin som inte var i min smak överhuvudtaget. Efter två klunkar hällde jag ut glaset och åt lite mozzarella med plommontomater i stället. Åhh,mozzarella och tomater, helst soltorkade, jag skulle kunna leva på det!

I dag sålde jag mitt sista plagg på Tradera för den här gången, den fina ponchon från TLF som jag nämnt här ett par gånger. 450 kr fick jag för den. Förra veckan sålde jag mina älskade Acne Hug som av någon anledning har krympt. Speciellt över rumpan och låren, fattar ingenting...De har legat i garderoben länge i väntan på att de skulle bli större igen, men till sist fick jag inse att jeans inte verkar öka i storlek lika lätt som de minskar i storlek så nu fick en annan ägare ta över dem. Min favvomodell som tyvärr inte tillverkas längre. 

Nåväl, var nyss ute i parken för att leta efter en pinne som lilla L hade glömt (han trodde att någon skulle ta den under natten, hulkade han innan han skulle sova, medan tårarna rann nerför kinderna på honom. Och vad gör man inte, mamma som man är? Svårt för en sexåring att förstå att risken för att någon förbipasserande under natten skulle stanna till: "Nejmen...! Vad är det här?? En pinne!!!! Precis vad jag behöver, den tar jag hem!" kanske inte är så överhängande. I hans ögon är ju pinnen en skatt -unik, finns ingen annan pinne som den! Den låg i alla fall där storebror sa att den låg, så nu är den i tryggt förvar på hallgolvet.

Jag ska försöka lägga mig snart och börja läsa någon av alla böcker som väntar vid sängen. Det lutar åt "Lilla stjärna" av John Ajvide Lindqvist. Eller "Aldrig fucka upp", Lapidus, som har legat där nästan sedan den utkom. Eller "Svensk maffia" som jag köpte för två år sedan vill jag minnas...Eller..Ja, det finns ju några att bita tag i.  Antagligen slutar det som vanligt; jag läser fem sidor sedan börjar ögonlocken att bli tunga...

Ha en härligt helg, det verkar som om den blir ganska vårig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar