söndag 29 april 2012

Lugna puckar.

Vilken dag det var i går! Inte bara vädermässigt. Man märker att barnen börjar bli stora. Jag såg dem knappt på hela dagen, bara när jag förökte få in dem för att äta lunch, vilken de slevade i sig medan de satt som på nålar medan kompisarna väntade utanför. Därefter var de ute och lekte hela dagen (L var på cirkus också en sväng, med grannpojken och hans pappa, men de gick hem efter en timme då kidsen inte riktigt fixade det där med att sitta still i två timmar, speciellt inte med sockervadd och choklad i blodet...Biljetten kostade 220 pix så jag vet inte om jag kan påstå att det var värt det).

Kontentan av detta var att jag helt i lugn och ro kunde sova i en och en halv timme mitt på dagen, läsa under minst lika lång tid och sedan gick jag runt och småplockade, åt godis, tvättade m.m. resten av tiden. Sen kom killarna in och vi myste lite. Hela kvällen ägnade jag sedan åt den superbra boken "Lilla Stjärna" som jag nämnde tidigare, av John Ajvide Lindqvist. 00.30 släckte jag och var så nöjd över min lugna lördag (i motsats till hur lördagarna annars brukar se ut när det är barnhelg). Nu sitter det ett gäng grabbar och spelar olika spel i vardagsrummet, på Nintendo DS och iPhone. Ska försöka få ut dem lite snart. Om ett tag kommer Noahs pappa och hämtar honom, de ska åka till bonusmammans föräldrars lantställe i ett par dagar.
Prognosen säger att det ska bli härligt väder till veckan också, det här bli bara bättre och bättre!

Förresten, ni glömmer väl inte att deklarera??!!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar