torsdag 29 december 2011

Julen 2011

För att då riktigt befästa att detta inte var en jul som alla andra så kom stormen Dagmar och svepte in över norra delen av Sverige, däribland föräldrahemmet -dit vi skulle åka och fira jul på annandagen. Tågen inställda i flera dagar, ingen ström hos päronen (i går kväll kl 21.00 kom den tillbaka!) och totalkaos i trädgård och skog (träden ligger som plockepinn tydligen...). Och tio grader varmt och sol i förrgår när jag var ute och sprang! Nej, denna jul har inte varit som alla andra, men jag har haft en himla bra vecka med mina små killar ändå. De har mest lekt med grannpojkarna, från morgon till kväll. In, ut, hem till oss, hem till dem, ut, in, ut, hem till dem osv. Mysigt! I dag var vi på bio och såg Alvin 3. Efteråt blev det mer lek med grannkillarna innan middag (kyckling i kokosmjölk och ris, boysen gillade!) och pyjamastajm.
Så nu sitter jag här med ett glas av Graham Beck's röda, tända ljus och en liten sexåring som ligger i min säng och envisas med att i n t e somna förrän jag kommit och lagt mig. Vilket jag inte riktigt har några planer för ännu. En stund vill jag sitta uppe i min ensamhet och mysa.

Inga storstilade planer inför nyår, vi åker över till det fina kompispar vi firade in förra nyåret med. Opretantiöst och avslappnat, me like! Är mest nöjd över att få vara med C dock, honom har jag längtat efter hela veckan.  Sedan stundar jobb på måndag. Men det känns bara kul, längtar lite efter kollegorna med.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar