lördag 24 december 2011

En liten stund över.

Ahhh...Lugnet har sänkt sig och nu finns en stund för tankar och reflektion. En julafton som inte blev som jag hade tänkt mig precis, men livet tar sina vändningar ibland. Nu var det kräksjuka som ändrade planer. Så jag och liten L har varit hemma hela dagen. Åt pasta med parmesan och svartpeppar till middag. Vilket var första gången. Inte som jag åt pasta med parmesan och svartpeppar, men det var första gången jag åt pasta med parmesan och svartpeppar på JULAFTON. Inte en sill i sikte. Men det funkade det också!
Sen kom stora fina N med sin pappa och de hade med sig julmat från firandet som vi missade, så det blev lite traditionsenligt firande också. Trötta, men nöjda barn som klippte igen ögonlocken vid 22. Nu...en stund för mig själv. Med tända ljus, TV och ett glas rött. Är jättetrött, men vill inte lägga mig riktigt än. Först vill jag njuta av lugnet och nuet.

Hoppas ni andra också haft en bra julafton. Nu stundar nytt år. Vintersolståndet har kommit och gått och ljuset är sakta på väg tillbaka.

Merry Merry Christmas and a Happy New Year!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar