onsdag 14 maj 2014

Long time no seen

Oj så länge sedan det var man var inne här då! Nu är det maj (!) och tydligen ska värmen snart vara här enligt (o-?)säkra källor. Det ser jag fram emot!
Värme fick jag dock verkligen njuta av under nästan hela april, på vackra Perenthian Island utanför Malaysia. 16 dagar tillbringade vi på Long beach på den lilla ön Kecil och de sista två dagarna var vi i Kuala Lumpur. Ett härligt avbrott i vardagen och härligt att få tillbringa så mycket tid med den man gillar att hänga med så mycket, i den underbara miljön! Vill absolut åka tillbaka.
Nu är det vardag igen, men allt känns lättare för varje längre ljusa kväll, för varje grad som temperaturen stiger och för varje gång jag tittar på min kylda roséflaska som väntar i kylen!

Nya tider och även nya arbetsuppgifter på jobbet. Delvis i alla fall. Man kan lite säga att en dröm gått i uppfyllelse, jag får hålla på halvtid med exakt det jag alltid velat göra här på verket. Yihooo!!! Energin är på topp, men dessvärre tar det lite tid att komma in i allt vilket kan kännas frustrerande när man gärna vill prestera sitt allra bästa. Men det kommer nog smygande med tiden. Ha det gott!

              




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar