onsdag 22 augusti 2012

Höstfeeling

Nu börjar hösten känns det som. Skolorna startar, kollegorna är tillbaka från semestrarna, t-banan går var 6:e minut i rusningstrafik, höstkläderna hängs fram i butikerna och det känns helt ok att tända ljus på kvällarna. Jag gillar hösten. Jag gillar inte att det regnar så mycket, men i övrigt tycker jag om denna tid på året.

I helgen är det Bondens loppis på söder och jag plus en vän/kollega ska sälja diverse grejer (läs: jag ska sälja kläder och skor och hon ska mestadels sälja saker) vid Greta Garbos Torg. Så kom dit om ni inte har nåt annat för er! Det verkar som om vädret inte ska vara det bästa, men låt oss hoppas att det i alla fall inte blir ett skyfall liknande det som var häromdagen, det var helt galet!

Hemmavid har de nu tagit bort både plast för fönstren och grönt skyddsnät som satt utanpå byggställningen så nu känns det som om man bor i den ljusaste, fräschaste lägenheten ever! Byggställningen ryker snart, hoppas jag. Vill ogärna lämna balkongdörren öppen när jag inte är hemma eftersom att vem som helst faktiskt kan ta sig in, även om sannolikheten kanske inte är den största. Rykten säger att våra fönster ska tvättas av proffs i sinom tid och  om det stämmer kan det ju inte bli bättre! Att putsa fönstren hemma har hängt över mig sedan i våras, men jag har inte orkat. Alls.

Nu ska jag göra klart det sista för dagen, sen ska jag och killarna fira första skoldagen med pizza och glass.


Adios!
Första "riktiga" skoldagen i första klass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar