tisdag 28 augusti 2012

Grattis alla födelsedagsbarn

13 grader i morse. Men sol däremot och klar, frisk luft. Jag välkomnar hösten, som alltid. Så länge det inte regnar är hösten störtskön.
Jag joggade en runda i morse. (Vi som jobbar statligt på detta verk får en friskvårdstimme i veckan att träna på, på arbetstid.) Och oavsett hur mysigt det än är med högsommarvärme (som vi visserligen bara hade sex dagar av i sommar, men ändå…) så är det jobbigt att träna i 25 graders värme och det är helt vindstilla. Man orkar ge lite mer när det är lite kyligare i luften.
I söndags var jag ute och joggade vid 13-tiden. Det kanske inte säger så mycket om man bor utanför södernärförort. Men om man bor där…då vet man att just då kom ett av de värre spöregnen denna sommar. Sådär när det inte regnar, utan f-o-r-s-a-r vatten! Min ena hörlur lade av för den blev så blöt (funkar dock nu). Vi som överraskades av regnet ute i spåret kunde inte göra annat än att skratta åt varandra när vi möttes. Det riktigt kippade av mina skor när jag kom hem. Fast det var samtidigt himla skönt eftersom att det var ca 20-21 grader varmt och man svalkades av vattnet.

I dag blir det mysdag. Först jobba lite, därefter lunch med kollegorna på Indian Garden. Sen möte. Efter det: mer jobb. Sedan ska jag skynda mig till Sköndal och gratta min stora, lilla, fina Noah som fyller nio år i dag! Och grattis käre storebror också som närmar sig farbroråldern på riktigt!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar