tisdag 31 december 2013

Sista sucken för 2013.

Och nu ska vi skriva 2014. Jag som knappt lärt mig att vi har 2013 än. Men det är så det är och det går allt snabbare med åren. Vad hände med när man tyckte att ett sommarlov varade i en evighet? När varje helg var ett eget litet lov i sig? Jo, vi blev vuxna. Nu hinner man knappt planera in semestern, rodda med var barnen ska vara den och den veckan, förrän det är över.

För min del hade 2013 kunnat sluta bättre. Och 2014 hade kunnat börja bättre. Mycket bättre. Men jag går i tankar om att göra något drastiskt, något som skulle vara bra för mig, inte på kort, men på lång sikt. Livet är för kort för att man inte ska försöka ha det så bra som det bara går under tiden.

Nåt som jag i alla fall älskar med detta årsskifte är att vi har plusgrader och absolut ingen snö. Så får vintrarna gärna vara framöver. Men vi har ju några månader kvar, så det kanske kommer med råge sedan, vintervädret. Vi bor ju trots allt i Sverige!

Gott Nytt 2014!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar